Wednesday, June 10, 2015

‘Saya kena, dia tidak!’

              AKSI Khairulnizam dalam acara Laser Standard lelaki.

“Memang saya tak puas hati, atlet Singapura juga melakukan cara yang sama, kenapa saya dan Thailand kena, tapi dia tidak,” kata atlet perahu layar negara Khairulnizam Mohd Afendy yang tidak berpuas hati dengan beberapa keputusan juri dalam acara Laser Standard lelaki semalam.

Atlet berusia 22 tahun itu mendakwa juri seakan berat sebelah apabila beberapa kali mengenakan penalti kepadanya sehingga terpaksa berpuas hati dengan pingat perak di belakang wakil tuan rumah Cheng Colin Xinru manakala Bualong Keerati dari Thailand gangsa.

“Saya tidak tahu sebab apa, mungkin sebab saya terlalu agresif, tapi kalau kita lihat angin dan ombak juga kuat jadi ia sesuatu yang normal bagi kami.

“Saya sudah membuat bantahan dengan berjumpa dengan juri, tapi mereka mengatakan saya bersalah, tapi atlet Singapura OK.


“Mustahil kami sama berat, tapi secara tiba-tiba dia (Colin Xinru) yang 100 meter di belakang boleh kejar sampai ke depan,” katanya.

Menurut Khairulnizam yang gagal mempertahankan emas dimenangi di Myanmar dua tahun lalu, jika juri bertindak adil dia percaya saingan untuk merebut emas lebih adil.

“Saya menang di Myanmar, tapi sekarang emas sudah terlepas. Memang sedih dan terkilan. Tak pernah pingat ini terlepas ke negara lain, tapi saya akan pastikan pada 2017 emas ini kita punya,” katanya.

Sumber: Harian Metro

No comments:

Post a Comment