Thursday, June 4, 2015

Peng Kean tangisi kesilapan sendiri



AKSI Peng Kian (kiri) ketika menentang An Thanh.


“Saya hanya salahkan diri sendiri. Bukan salah sesiapa sebaliknya saya gagal menahan sesuatu yang saya sendiri tidak tahu apa bendanya.


“Saya rasa, orang yang beraksi di separuh akhir tadi bukanlah diri saya yang sebenar. Saya tidak tahu apa yang berlaku hingga membuatkan setiap pergerakan saya seolah-olah kaku,” kata atlet lawan pedang, Yu Peng Kean.

Peng Kean tewas 4-15 di tangan peserta Vietnam yang juga pilihan utama acara sabre, Vu Anh Than sekali gus sekadar menyumbang gangsa untuk kontinjen Malaysia di temasya Sukan SEA Singapura.

Peng Kean yang ditemui selepas perlawanan kecewa dengan persembahannya dan mengaku apa dipersembahkan itu bukanlah prestasi sebenarnya.

“Mungkin saya tertekan kerana terlalu mahu menang dan akhirnya merosakkan persembahan.

“Sebelum temasya ini bermula, saya memang bimbang dengan kelibat Anh Than dan tidak sangka akan bertemunya di separuh akhir,” katanya.

Sementara itu, perjuangan dua lagi atlet negara dalam acara lawan pedang, Joshua Koh I Jie (epee) dan Natasha Ezzra Abu Bakar (foil) turut berakhir dalam nada kecewa.

Joshua dan Natasha tewas di suku akhir kategori masing-masing sekali gus gagal menyumbang pingat buat kontinjen negara.

Joshua tewas 11-15 di tangan Panthawit Chamcharern dari Thailand manakala Natasha kecundang tipis 14-15 kepada atlet tuan rumah Wang Wen Ying.

Sumber: Harian Metro

No comments:

Post a Comment