Thursday, April 16, 2015

Menang dalam sesi ujian tidak jamin tempat dalam skuad Negara - Frost

KUALA LUMPUR, 15 April (Bernama) -- Muncul juara dalam sesi pemilihan pemain bukan menjadi tiket pengesahan tempat dalam skuad negara bagi menghadapi Kejohanan Badminton Piala Sudirman di China, Mei ini mahupun Sukan SEA 2015 di Singapura, Jun ini.

Sebaliknya, ia adalah salah satu kriteria pemilihan selain tahap kecergasan dan banyak faktor lain, kata Pengarah Teknikal, Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Morten Frost Hansen.

"Saya tidak kata jika anda menang sesi ujian esok, anda akan dipilih," katanya kepada pemberita mengenai sesi pemilihan dua hari di Stadium Juara, Bukit Kiara di sini, pada Rabu.

Sesi pemilihan oleh BAM itu itu melibatkan 14 pemain lelaki dan tujuh pemain wanita termasuk tiga pemain bebas.

Piala Sudirman akan berlangsung di Dongguan, China dari 10 hingga 17 Mei ini manakala Sukan SEA dari 5 hingga 16 Jun ini.

Pemain perseorangan lelaki yang hadir pada sesi pemilihan ialah Liew Daren, Chong Wei Feng, Goh Soon Huat, Iskandar Zulkarnain Zainuddin, R. Satheishtharan, Cheam June Wei, Soo Teck Zhi, Nur Mohd Azriyn Ayub, Chong Yee Han, Lim Chi Wing, Tan Kian Meng, Soong Joo Ven dan dua pemain bebas, Mohammad Arif Abdul Latif dan Tan Chun Seang.

Pemain perseorangan wanita terdiri daripada Goh Jin Wei, Lim Yin Fun, Lee Zii Yii, Ho Yen Mei, Tee Jing Yi, Lim Chiew Sien dan pemain bebas, S. Sannatasah.

Pada sesi pemilihan itu, kesemua 14 pemain lelaki dibahagikan kepada empat kumpulan dan setiap pemain perlu bermain tiga perlawanan.


-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment