Thursday, December 5, 2013

Kami dah sedia!

Kelana Jaya: “Kami sudah bersedia”. Itu isyarat yang diberikan oleh skuad bawah 23 tahun negara (B-23) menjelang Sukan SEA Myanmar apabila mereka menewaskan kelab Jepun FC Ryukyu 3-1 pada aksi persahabatan di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, malam tadi.

Pengendali skuad Harimau Muda negara Datuk Ong Kim Swee nyata menjadi individu paling lega dengan keputusan yang diraih pada aksi pemanas badan terakhir sebelum turun dengan misi mempertahankan pingat emas di Myanmar minggu depan.

“Saya yakin dengan pemain yang saya miliki ketika ini, mereka mempamerkan permainan cukup positif pada perlawanan malam ini (semalam).

“Selepas beberapa keputusan kurang baik sebelum ini, graf prestasi pasukan bertambah baik dan saya harap ia akan berterusan hingga ke perlawanan sebenar di Sukan SEA.

“Saya harap kami dapat memperbaiki beberapa kelemahan khususnya bahagian pertahanan yang sedikit leka hingga melepaskan gol pertama.” katanya kepada pemberita selepas tamat perlawanan.

Bagaimanapun kemenangan yang diraih skuad negara bukan mudah apabila mereka terpaksa bangkit pada babak kedua selepas ketinggalan dengan jaringan penyerang FC Ryukyu Takahashi Shunta pada minit ke-13.

Satu gol daripada A Thamil Arasu dan dua gol penyerang gantian Rozaimi Abd Rahman pada separuh masa kedua memastikan kemenangan bergaya anak buah Kim Swee yang akan berlepas ke Myanmar Sabtu ini.

Bagi jurulatih kelab divisyen tiga Jepun yang berpangkalan di Okinawa itu, Satsukawa Norihiro berpendapat skuad B-23 negara mempamerkan permainan yang baik khususnya pada babak kedua.
“Saya tidak puas hati dengan keputusan ini tapi saya fikir ia perlawanan yang bagus untuk Malaysia dalam persiapan mereka ke kejohanan selepas ini,” katanya.



Oleh Aziman Rosdi  , ARENA - HARIAN METRO

No comments:

Post a Comment