Friday, November 20, 2009

Skuad bola sepak mampu gegar Laos




Azmi Muslim

KEGAGALAN skuad bola sepak kebangsaan melayakkan diri ke Piala Asia 2011 tidak harus dijadikan kayu pengukur kepada cabaran mereka di Sukan Sea Laos bulan depan.

Sebaliknya, bagi jurulatih kebangsaan, K Rajagobal, masa yang singkat sebelum kempen Sukan Sea bermula, akan lebih terarah kepada aspek teknikal dan persefahaman di antara setiap pemain selain cara mengatasi tekanan ketika beraksi di padang nanti.

“Untuk itu, satu lagi perlawanan persahabatan akan diadakan kemungkinan pada 25 atau 26 November ini, namun dengan pasukan mana saya masih belum dapat pastikan” katanya.

Menurut Rajagobal, kecergasan Mohd Asaruddin Putra dan Azmi Muslim yang masih belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan, akan dilihat pada perlawanan persahabatan itu nanti sebelum senarai 20 pemain utama diumumkan.

“Saya tetap bimbang dengan kemungkinan kecederaan yang bakal dialami setiap pemain dalam perlawanan persahabatan nanti, tapi pada masa sama, saya harus membuat percaturan untuk memilih yang terbaik apa lagi kami sudah kehilangan pemain pertahanan Mohd Khyril Muhymeen Zamri, dan Mohd Bunyamin Omar,” katanya.

Skuad bimbingan Rajagobal itu akan berlepas ke Laos 30 November ini.-BHARIAN

No comments:

Post a Comment