Thursday, June 11, 2015

Penantian berbaloi




Penantian satu penyiksaan, namun cukup berbaloi buat atlet gimnastik artistik negara Farah Ann Abd Hadi yang meraih pingat emas dalam acara senaman lantai individu bagi menutup kempen penuh cemerlang di Sukan SEA.

Selepas meraih dua gangsa dalam aparatus melombol dan palang bertingkat kelmarin, dia tidak patah semangat untuk bangkit menyempurnakan acara kegemarannya menerusi senaman lantai dengan 13.733 markah di Kompleks Sukan Bishan semalam.

Farah yang berharap meraih emas individu selepas membantu negara mengungguli acara berpasukan, mengatasi pencabar Indonesia Rifda Irfanaluti yang mencatat 13.700 mata manakala jaguh Vietnam Phan Thi Ha Thanh gangsa dengan 13.433.


“Alhamdullilah saya berjaya juga meraih emas untuk Malaysia. Selepas selesai melakukan persembahan tadi saya gementar untuk melihat markah peserta lain sebab saya peserta pertama hari ini (semalam).
“Saya sangat puas hati persembahan kali ini. Memang saya mahu emas untuk negara,” katanya.

Sebelum itu, Farah turut mencuba untuk mendapatkan emas individu acara batang titian namun gagal selepas dia hanya menduduki tangga ketiga di belakang pemenang dari Vietnam Phan Thi Ha Thanh dan Do Thi Van Anh.

Sementara itu ada sedikit kejutan dilakukan gimnas lelaki negara Jeremiah Loo apabila merangkul perak acara palang tunggal individu.

Dia mencatat 14.133 mata di belakang peserta Vietnam Dinh Phnong Thanh (14.233) dengan gangsa milik atlet tuan rumah Aizat Muhammad Jufrie (12.833).

Ini pingat pertama negara bagi lelaki di Sukan SEA ini dan juga yang pertama sejak Manila 2005.


No comments:

Post a Comment