Thursday, June 4, 2015

Cai Lin intai pingat 400m


Tujuh mungkin menjadi angka bertuah buat perenang negara Khoo Cai Lin apabila nombor itu menggambarkan jumlah penyertaannya di temasya Sukan SEA dalam usaha mempertahankan pingat emas dimenangi dalam acara 800 meter gaya bebas wanita di Myanmar dua tahun lalu.

Perenang kelahiran Selangor itu berkata, selain mahu mengekalkan emas 800m gaya bebas, dia juga mengharapkan mampu meraih sekurang-kurangnya pingat tidak kira warna bagi 400m.

“Bagi 200m saya tidak terlalu meletakkan harapan tinggi kerana persaingan untuk acara ini sangat sukar, lagipun acara itu tidak menarik minat saya,” kata perenang berusia 26 tahun itu.

Jelasnya, walaupun sudah tujuh kali beraksi di temasya dwi tahunan ini, dia tidak merasakan sebarang perbezaan.

“Saya melihat kesemua perenang negara melakukan persiapan baik tahun ini, walaupun sebelum ini ada di antara kami mengalami demam selsema,” katanya yang pernah beraksi di Sukan Olimpik 2008 (Beijing) dan 2012 (London).

Cai Lin, yang turut memenangi emas di Indonesia pada 2011 dalam acara 800m gaya bebas berkata, tiga minggu sebelum ini juga kesihatannya sedikit terjejas tetapi dia berharap semuanya kembali normal sebelum acaranya bermula.

"Saya juga sudah mencuba kolam renang di Pusat Akuatik OCBC walaupun sebelum ini di dalam gambar ia kelihatan agak kecil. Bagaimanapun, saya tidak berdepan sebarang tekanan,” katanya.

Acara renang akan bermula Sabtu ini dan berakhir Khamis depan dengan menawarkan 38 emas.

Sumber: Harian Metro 

No comments:

Post a Comment