Thursday, December 17, 2009

'Robin Hood' salah sasar

KEKECEWAAN melanda skuad negara apabila menamatkan aksi di lapang sasar Kompleks Sukan Nasional, Vientiane dengan sekadar meraih dua pingat perak, masing-masing dalam acara recurve berpasukan lelaki dan compound wanita tatkala sasaran dua emas gagal dicapai.

Paling menyedihkan ialah kegagalan skuad recurve wanita untuk memenangi sebarang pingat apabila trio S Anbarasi, Noor Aziera Taip dan Nur Amirah Mohamad dikejutkan Singapura 196-198 sebelum kecundang kepada Myanmar dalam penentuan gangsa, 193-194

Skuad lelaki, yang memenangi emas acara ini di Korat, dua tahun lalu, kali ini menyerahkannya kepada Thailand apabila rangkaian Cheng Chu Sian, Arif Farhan Ibrahim Putra dan Azizul Azri Abdul Azis, kalah 212-214.

"Pemanah kita sudah memberikan yang terbaik," kata jurulatih recurve, Lee Jae-hyung, semalam. "Ada pemanah kita masih muda dan kurang pengalaman sehingga gagal mengawal perasaan gemuruh hingga tidak dapat melakukan penahan tepat.

"Dalam acara wanita, Amirah tampak begitu gugup sekali dengan jumlah mata yang rendah. Dalam acara berpasukan jika salah satu anggota anda gagal melakukan persembahan yang baik, ia akan akan mempengaruhi kedudukan pasukan." BH

No comments:

Post a Comment