Friday, December 13, 2013

Satu saat hilang emas

Nay Pyi Taw: Kuartet 4x200 meter gaya bebas berganti-ganti lelaki negara hanya kurang satu saat berbanding Singapura untuk sekadar meraih pingat perak semalam sekali gus meleburkan harapan meraih emas.

Namun catatan 7 minit 27.32 saat dilakar menerusi gandingan Lim Ching Hwang, Kevin Yeap, Daniel Bego dan Welson Sim berjaya memecahkan rekod kebangsaan iaitu 7:31.44s yang dicatat di Sukan Perpaduan Islam di Palembang, September lalu.

Bego yang turun selaku perenang ketiga antara yang menyerlah apabila berjaya merapatkan jurang dengan Singapura selepas dua perenang negara, Ching Hwang dan Kevin agak ketinggalan.

Namun Welson Sim yang turun selaku perenang keempat hanya sedikit ketinggalan sekali gus menyaksikan skuad negara sekadar berpuas hati dengan perak manakala Singapura pingat emas dengan catatan 7:26.67s. Indonesia ketiga dengan catatan 7:35.13s.
Foto

“Inilah yang terbaik mampu kami lakukan. Kami sudah melakukan semampu mungkin tetapi Singapura nyata lebih bagus.

“Saya percaya kami mampu melakukan lebih baik selepas ini tetapi untuk hari ini (semalam), hanya perak mampu diberikan kepada Malaysia,” kata Daniel.

Sementara itu, dalam acara 200 meter rampaian individu wanita, Erika Kong menamatkan saingan di tempat ketujuh dengan catatan 2:23.97s manakala Nadia Adrianna Redza kelapan (2:26.07).

Harn Tern Jian yang beraksi dalam acara 200 meter kuak lentang lelaki pula di tempat kelima dengan catatan 2:07.89.



Arena - Harian Metro

No comments:

Post a Comment